Самоосвіта- це самостійно надбані знання, з урахуванням особистих інтересів і об'єктивних потреб загальноосвітньої школи, із різних джерел - додатково до тих , що отримані в базових навчальних закладах. Відмінною рисою самоосвіти педагога є те, що результатом такої роботи виступає ефект розвитку учнів, а не тільки власне самовдосконалення в особистому та професійному планах.
Форма самоосвіти педагога:
- поглиблена підготовка до уроків;
- виконання до курсових та між курсових завдань;
- заняття на очно-заочних курсах;
- виступи на семінарах з доповідями;
- систематичне читання книг та періодичних видань.
Система самоосвітньої роботи вчителя передбачає:
- поточне і перспективне планування;
- підбір раціональних форм та способів засвоєння і збереження інформації;
- оволодіння методикою аналізу і способами узагальнення свого та колективного педагогічного досвіду;
- поступове освоєння методів дослідницької та експериментальної діяльності.
План самоосвіти вчителя повинен містити:
- перелік літератури, яку планується опрацювати;
- визначені форми самоосвіти;
- термін завершення роботи;
- передбачувані результати (підготовка доповіді, виступи на засіданні МО, поурочне планування, опис досвіду роботи, оформлення результатів тощо).
Матеріал, зібраний у процесі самоосвіти, доцільно розподіляти окремо і зберігати у вигляді карток, спеціальних зошитів, папок, особистого педагогічного щоденника. Важливе значення у процесі самоосвітніх занять має вміння працювати з літературними джерелами: робити виписки, складати конспект, тези прочитаного, розгорнутий план чи анотацію.
План самоосвіти plan_samoosviti.docx
Інтегрований урок як прояв творчої активності вчителя. integrovanij_urok_jak_projav_tvorchoji_aktivnosti_.docx
Поради вчителя математики. Як полюбити свій кабінет? jak_poljubiti_svij_kabinet.doc
Форми організації та методи навчання. formi_organizaciji_i_metodi_navchannja.doc